« نقدی بر کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر»

HejabDarAyat&Revayat

hejabdarayatrevayat
Bookmark the پیوند یکتا.

6 Responses to HejabDarAyat&Revayat

  1. زینب میگوید :

    با تشکر از نقد بجاو تیز بینی شما که عرصه دینی رو سنگر بانی می کنید خداقوت

  2. رضا سلطانی میگوید :

    با تشکر از شما

  3. مرتضی میگوید :

    سلام با عرض خسته نباشید خواستم بگم خرافات زیادی در بین مسلمانان از بعد از رحلت پیامبر بین مذاهب و فرقه های گوناگون منشعب از اسلام واقعی رواج پیدا کرده و همچنان گریبان گیر مسلمانان است لذا با توجه به این که از بعد از رحلت پیامبر به وسیله احادیث جعلی ترویج می شوند باید بدون سند معتبر به آنها پایبند بود کتاب جناب آقای ترکاشوند را خوانده ام و میشود گفت تمام روایات و احادیث و آیاتی که ذکر فرموده با ذکر منبع می باشد شما هم اگر میتوانید ۱۰۰۰ صفحه سند بیارید که ایشان دچار اشتباه شده اند با تشکر

    • حسین سوزنچی میگوید :

      السلام علی من اتبع الهدی
      منبع آوردن زمانی به درد می خورد که شخص منبع شناس باشد، نه اینکه منابع درست و غلط را کنار هم ردیف کند و اعتبار راویات را بر اساس میل خود، و نه بر اساس ضوابط علم رجال، تعیین کند و معیارش این باشد که هر راوی که سخن دلخواه او را بزند تایید کند و هر راوی که سخن خلاف او بزند رد کند.
      بله، در تاریخ جعلیاتی رخ داده و مهمترین جعلیات توسط افرادی رخ داده که با سوءاستفاده از بی‌خبری افراد، خود را عالم معرفی کرده‌اند.
      اگر ایشان هزار صفحه کتاب نوشته، بحار الانوار مرحوم مجلسی ۱۱۰ جلد کتاب است که به طور متوسط هر کدام حدود ۴۰۰ صفحه است. آیا معیار اعتبار علمی زیاد بودن صفحات است یا بررسی علمی؟
      ظاهرا نقد حقیر را نخوانده‌ و صرفا از روی علاقه‌ای که به آقای ترکاشوند پیدا کرده‌اید سخن می‌گویید.
      من ۴۰ صفحه بیشتر ننوشتم اما همه نوشته‌ام نشان دادن این است که نویسنده این کتاب، بر اساس دلخواه خود سخن می‌گوید نه بر اساس شواهد علمی؛ و متاسفانه در نقل قولهایش با کم و زیاد کردن نقل قولها مرتکب اشتباهاتی عظیم (و چه‌بسا سوءاستفاده) شده است.

    • محمد صادق هدایت زاده میگوید :

      بزرگوار، نمیگم کل کتاب رو، ولی شده تا حالا بری ۱۰۰ صفحه این کتاب رو دقیق بخونی؟ تخصص شما در حوزه آیات و روایات هست؟ انصاف هم خوب چیزیه.
      شما که میفرمایید سند معتبر، خود آقای ترکاشوند صریحا گفته که در استفاده از منابع روایی، بررسی خاصی روی اسناد روایات نکرده… انصاف لطفا، انصاف

  4. محمد جواد میگوید :

    من بعد از خواندن حدود ۲۰۰ صفحه اول این کتاب از خواندن ادامه آن منصرف شدم…
    در واقع غرض ورزی و غیر واقعی بودن استدلالات نویسنده بیش از حد است .
    بر خلاف سخن نویسنده در اول کتاب ، به نظر میرسد ایشان بیش از اینکه دنبال حقیقت باشد به دنبال اثبات افکار خودش است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *