سلام با عرض خسته نباشید خواستم بگم خرافات زیادی در بین مسلمانان از بعد از رحلت پیامبر بین مذاهب و فرقه های گوناگون منشعب از اسلام واقعی رواج پیدا کرده و همچنان گریبان گیر مسلمانان است لذا با توجه به این که از بعد از رحلت پیامبر به وسیله احادیث جعلی ترویج می شوند باید بدون سند معتبر به آنها پایبند بود کتاب جناب آقای ترکاشوند را خوانده ام و میشود گفت تمام روایات و احادیث و آیاتی که ذکر فرموده با ذکر منبع می باشد شما هم اگر میتوانید ۱۰۰۰ صفحه سند بیارید که ایشان دچار اشتباه شده اند با تشکر
السلام علی من اتبع الهدی
منبع آوردن زمانی به درد می خورد که شخص منبع شناس باشد، نه اینکه منابع درست و غلط را کنار هم ردیف کند و اعتبار راویات را بر اساس میل خود، و نه بر اساس ضوابط علم رجال، تعیین کند و معیارش این باشد که هر راوی که سخن دلخواه او را بزند تایید کند و هر راوی که سخن خلاف او بزند رد کند.
بله، در تاریخ جعلیاتی رخ داده و مهمترین جعلیات توسط افرادی رخ داده که با سوءاستفاده از بیخبری افراد، خود را عالم معرفی کردهاند.
اگر ایشان هزار صفحه کتاب نوشته، بحار الانوار مرحوم مجلسی ۱۱۰ جلد کتاب است که به طور متوسط هر کدام حدود ۴۰۰ صفحه است. آیا معیار اعتبار علمی زیاد بودن صفحات است یا بررسی علمی؟
ظاهرا نقد حقیر را نخوانده و صرفا از روی علاقهای که به آقای ترکاشوند پیدا کردهاید سخن میگویید.
من ۴۰ صفحه بیشتر ننوشتم اما همه نوشتهام نشان دادن این است که نویسنده این کتاب، بر اساس دلخواه خود سخن میگوید نه بر اساس شواهد علمی؛ و متاسفانه در نقل قولهایش با کم و زیاد کردن نقل قولها مرتکب اشتباهاتی عظیم (و چهبسا سوءاستفاده) شده است.
بزرگوار، نمیگم کل کتاب رو، ولی شده تا حالا بری ۱۰۰ صفحه این کتاب رو دقیق بخونی؟ تخصص شما در حوزه آیات و روایات هست؟ انصاف هم خوب چیزیه.
شما که میفرمایید سند معتبر، خود آقای ترکاشوند صریحا گفته که در استفاده از منابع روایی، بررسی خاصی روی اسناد روایات نکرده… انصاف لطفا، انصاف
من بعد از خواندن حدود ۲۰۰ صفحه اول این کتاب از خواندن ادامه آن منصرف شدم…
در واقع غرض ورزی و غیر واقعی بودن استدلالات نویسنده بیش از حد است .
بر خلاف سخن نویسنده در اول کتاب ، به نظر میرسد ایشان بیش از اینکه دنبال حقیقت باشد به دنبال اثبات افکار خودش است.
به نظر بنده کتاب آقای ترکاشوند اثر ارزشمندیست از جهت شناخت شرایط زمانیِ عصر نزول و پیش از آن . ایشان به زیبایی توانستند فضای آن زمان را با توجه به روایات به تصویر بکشند . استفاده از روایات حتی ضعیف برای فهم شرایط آن زمان بلامانع است .. قطعا چیزی که امروزه ما بنام پوشش و حجاب میدانیم با چیزی که در عصر نزول مطرح بوده فرسنگها فاصله دارد.. وبه نظر میرسد بدحجابترینِ زن در زمان حال ما با بدحجاب آن زمان فاصله بسیار دارد وحتی این بدترین از بهترین آن زمان به مراتب پوشیده تر باشد.
سلام علیکم
کتابی خوب است که نویسنده روش تحقیق درستی داشته باشد و با کم و زیاد کردن نقل قولها تاریخ را تحریف نکند . کتابی که کاملا جهت دار نوشته شود و فقط وقایعی که تایید مدعاست بیاید و وقایعی که مدعا را رد می کند حذف شود برای هیاهو و فریب مردم به درد می خورد و کتاب علمی نیست هرچند افراد غیرمتخصص این گونه کتابها را بپسندند!
بله، حجاب در سال ۷ هجرت نازل شد و قبل از وجوب آن بسیاری از مسلمانان بی حجاب بودند همان گونه که حرمت شراب هم در چند سال بعد از هجرت نازل شد و بسیاری از مسلمانان تا پیش از حرمت شراب، شراب می خوردند. آیا اگر کسی گزارشهای شرابخواری مسلمانان قبل از نزول آیه حرمت را ردیف کند تا نتیجه بگیرد که شرابخواری عادی بوده و حرام نیست، تاریخ را تحریف نکرده است؟
پیشنهاد می کنم مناظره بنده با آقای ترکاشوند را تماشا کنید و حداقل پاورپوینت بنده را مرور کنید و کتابهایی که معرفی کرده ام را بخوانید تا ببینید آیا واقعا کار ایشان تحریف تاریخ بوده یا روشنگری؟ http://www.souzanchi.ir/a-debate-on-hijab/
به گمانم شما حتی همین مقاله حقیر را نخوانده اید که چنین نظری نوشته اید. زیرا محل بحث من صرفا این نبوده که روایات ضعیف است یا خیر. بلکه عمده بحث من نشان دادن این بوده که ادعاها بیش از آنکه ناشی از تتبع باشد ناشی از تحریف واقعیات است.
الحمدلله اخیرا سه جلد کتاب با عنوان حجاب پژوهی توسط مرکز تحقیقات زنان و خانواده نوشته شده و بزودی منتشر می شود تمامی مدعیات آقای ترکاشوند را با روشهای صحیح تحقیق تاریخی در تاریخ بررسی کرده و نشان داده که بسیاری از مدعیات ایشان (مانند رواج برهنگی در زمان نزول آیه و …) دروغی بیش نیست.
با تشکر از نقد بجاو تیز بینی شما که عرصه دینی رو سنگر بانی می کنید خداقوت
با تشکر از شما
سلام با عرض خسته نباشید خواستم بگم خرافات زیادی در بین مسلمانان از بعد از رحلت پیامبر بین مذاهب و فرقه های گوناگون منشعب از اسلام واقعی رواج پیدا کرده و همچنان گریبان گیر مسلمانان است لذا با توجه به این که از بعد از رحلت پیامبر به وسیله احادیث جعلی ترویج می شوند باید بدون سند معتبر به آنها پایبند بود کتاب جناب آقای ترکاشوند را خوانده ام و میشود گفت تمام روایات و احادیث و آیاتی که ذکر فرموده با ذکر منبع می باشد شما هم اگر میتوانید ۱۰۰۰ صفحه سند بیارید که ایشان دچار اشتباه شده اند با تشکر
السلام علی من اتبع الهدی
منبع آوردن زمانی به درد می خورد که شخص منبع شناس باشد، نه اینکه منابع درست و غلط را کنار هم ردیف کند و اعتبار راویات را بر اساس میل خود، و نه بر اساس ضوابط علم رجال، تعیین کند و معیارش این باشد که هر راوی که سخن دلخواه او را بزند تایید کند و هر راوی که سخن خلاف او بزند رد کند.
بله، در تاریخ جعلیاتی رخ داده و مهمترین جعلیات توسط افرادی رخ داده که با سوءاستفاده از بیخبری افراد، خود را عالم معرفی کردهاند.
اگر ایشان هزار صفحه کتاب نوشته، بحار الانوار مرحوم مجلسی ۱۱۰ جلد کتاب است که به طور متوسط هر کدام حدود ۴۰۰ صفحه است. آیا معیار اعتبار علمی زیاد بودن صفحات است یا بررسی علمی؟
ظاهرا نقد حقیر را نخوانده و صرفا از روی علاقهای که به آقای ترکاشوند پیدا کردهاید سخن میگویید.
من ۴۰ صفحه بیشتر ننوشتم اما همه نوشتهام نشان دادن این است که نویسنده این کتاب، بر اساس دلخواه خود سخن میگوید نه بر اساس شواهد علمی؛ و متاسفانه در نقل قولهایش با کم و زیاد کردن نقل قولها مرتکب اشتباهاتی عظیم (و چهبسا سوءاستفاده) شده است.
بزرگوار، نمیگم کل کتاب رو، ولی شده تا حالا بری ۱۰۰ صفحه این کتاب رو دقیق بخونی؟ تخصص شما در حوزه آیات و روایات هست؟ انصاف هم خوب چیزیه.
شما که میفرمایید سند معتبر، خود آقای ترکاشوند صریحا گفته که در استفاده از منابع روایی، بررسی خاصی روی اسناد روایات نکرده… انصاف لطفا، انصاف
من بعد از خواندن حدود ۲۰۰ صفحه اول این کتاب از خواندن ادامه آن منصرف شدم…
در واقع غرض ورزی و غیر واقعی بودن استدلالات نویسنده بیش از حد است .
بر خلاف سخن نویسنده در اول کتاب ، به نظر میرسد ایشان بیش از اینکه دنبال حقیقت باشد به دنبال اثبات افکار خودش است.
به نظر بنده کتاب آقای ترکاشوند اثر ارزشمندیست از جهت شناخت شرایط زمانیِ عصر نزول و پیش از آن . ایشان به زیبایی توانستند فضای آن زمان را با توجه به روایات به تصویر بکشند . استفاده از روایات حتی ضعیف برای فهم شرایط آن زمان بلامانع است .. قطعا چیزی که امروزه ما بنام پوشش و حجاب میدانیم با چیزی که در عصر نزول مطرح بوده فرسنگها فاصله دارد.. وبه نظر میرسد بدحجابترینِ زن در زمان حال ما با بدحجاب آن زمان فاصله بسیار دارد وحتی این بدترین از بهترین آن زمان به مراتب پوشیده تر باشد.
سلام علیکم
کتابی خوب است که نویسنده روش تحقیق درستی داشته باشد و با کم و زیاد کردن نقل قولها تاریخ را تحریف نکند . کتابی که کاملا جهت دار نوشته شود و فقط وقایعی که تایید مدعاست بیاید و وقایعی که مدعا را رد می کند حذف شود برای هیاهو و فریب مردم به درد می خورد و کتاب علمی نیست هرچند افراد غیرمتخصص این گونه کتابها را بپسندند!
بله، حجاب در سال ۷ هجرت نازل شد و قبل از وجوب آن بسیاری از مسلمانان بی حجاب بودند همان گونه که حرمت شراب هم در چند سال بعد از هجرت نازل شد و بسیاری از مسلمانان تا پیش از حرمت شراب، شراب می خوردند. آیا اگر کسی گزارشهای شرابخواری مسلمانان قبل از نزول آیه حرمت را ردیف کند تا نتیجه بگیرد که شرابخواری عادی بوده و حرام نیست، تاریخ را تحریف نکرده است؟
پیشنهاد می کنم مناظره بنده با آقای ترکاشوند را تماشا کنید و حداقل پاورپوینت بنده را مرور کنید و کتابهایی که معرفی کرده ام را بخوانید تا ببینید آیا واقعا کار ایشان تحریف تاریخ بوده یا روشنگری؟
http://www.souzanchi.ir/a-debate-on-hijab/
به گمانم شما حتی همین مقاله حقیر را نخوانده اید که چنین نظری نوشته اید. زیرا محل بحث من صرفا این نبوده که روایات ضعیف است یا خیر. بلکه عمده بحث من نشان دادن این بوده که ادعاها بیش از آنکه ناشی از تتبع باشد ناشی از تحریف واقعیات است.
الحمدلله اخیرا سه جلد کتاب با عنوان حجاب پژوهی توسط مرکز تحقیقات زنان و خانواده نوشته شده و بزودی منتشر می شود تمامی مدعیات آقای ترکاشوند را با روشهای صحیح تحقیق تاریخی در تاریخ بررسی کرده و نشان داده که بسیاری از مدعیات ایشان (مانند رواج برهنگی در زمان نزول آیه و …) دروغی بیش نیست.
والسلام علی من اتبع الهدی